söndag 6 december 2009

Äntligen lite glädje


Det är verkligen sant det som Mia Bengsston skrivit på sin bok om att virka amigurumisar. Att de sprider glädje. Nu är äntligen mitt första pepparkakshus klart och jag är så glad över det. Taket blev lite snett när jag limmade det, men maken har sagt att han ska hjälpa mig med det idag. Mönstret har jag hittat hos CrochetraJag är oerhört tacksam över att hon delar med sig av sina mönster till oss andra. Jag har två pepparkakshus till på gång där nästan alla delarna är gjorda. Jag tror att ett till blir klart i morgon förhoppningsvis.

Ha en underbar andra advent

Cattis

2 kommentarer:

  1. va kul med en ny bekantskap och vilka ljuvliga kycklingar du har i din banner

    SvaraRadera
  2. Jag håller också på att göra ett pepparkakshus :) Hade tänkt göra en pepparkaksgubbe också!

    SvaraRadera